10 July 2013

Salam Ramadhan Al-Mubarrak

Assalamualaikum Semua,



Hari Ini 1 Ramadhan 1434 H bersamaan 10 Julai 2013 (Rabu) semua umat Islam di Malaysia dan sama waktu dengannya menjalani ibadah Rukun Iman yang ke-3 iaitu PUASA…Ha, puasa tak hari ini???



Hari ini, kali kedua kami berpuasa di rumah sendiri.. Kali pertama masa baru kawen gituh…. Masa duk umah sewa kat Lestari Puchong…masa tu bertiga (baby dalam peyut la)…huhuhu… Setelah hamper 3 tahun menjalani ibadah puasa di rumah mertua, tahun ini kami berdikari di rumah sendiri dan bertiga gak…huhhu meya la, saper lagi…



Kebiasaan setiap ramadhan Meya memang xbanyak ragam.. dari baby lagi..pagi pun dia akan terbangun…tapi hari ini, dia xbangun..huhuhuhu..sbb petang blk school smlm dia da titun dan bangun semula dlm jam 9 gituh…ha, mana nak lelap semula..huhuhu..ayah n mama nie nak titun awal xjadi..



So, pas balik kerja semalam  kiter da masak siap-siap untuk bersahur sekali…bukan apa, risau kiter terlewat bangun ker apa ker.. menu dinner dan sahur udang masak merah dan sayur broccoli yang meya suka sangat..



Nie tengah pk memikir menu apa plak untuk berbuka dan sahur.. lazimnya ofis hubby kiter memang provide makan n mnm utk breakfast, lunch n hi tea utk staff.. so bln pose dorang bg bekal makanan yang heavy skit untuk staff..wahhh bestnya ofis hubby..murah rezki boss kan…



Oklah, nak kelije semula selepas rehat jap dari kelijer..huhuhuu.. salam ramadhan mubarrak semua…

No comments: