16 November 2015

Grand Ihtifal & Year End Concert LC Cyberjaya 2015



Salam semua,

Sabtu & Ahad yang lepas, di FB kiter penuh dengan gambar konvo anak-anak tadika/tabika. Perkembangan yang baik untuk memberi semangat pada anak-anak untuk terus berjaya dunia dan akhirat. Zaman kiter dulu pun ada juga event konvo nie. Tapi, tidaklah semeriah dan sehebat zaman sekarang nie.

Semalam (Ahad) event grand ihtifal & year end concert sekolah meya turut diadakan di Masjid Raja Haji Fi Sabilillah Cyberjaya. Kiter sentiasa berdoa dan cakap dengan baby dalam peyut nie, tunggu pas kakak habis konvo baru kuar yer sayang..kikiki..yelah, masa hari sukan meya, kiter xdapat join kerana ketika itu kiter ada alahan yang teruk. So, kiter harap this time nak juga berada bersama meya pada hari bersejarah nie..hikhik..Alhamdulillah, doa dimakbulkan.. Seawal 7 lebih kitorang keluar rumah coz mencari alas perut memandangkan kali nie, kiter kan xboleh nak masak..dapur off sepanjang kiter preggy..hikhik..sabar jelah kan kan.. Alhamdulillah ler mr hubby memahami dan merelakan mencari makan di luar..xpe kanda, nanti pas habis pantang kiter masak sedap-sedap ye..

Kitorang just beli pastry, roti dan air minuman di Shell area umah ajer..hikhik..jadilah untuk alas perut coz dalam tentative programme xde plak dinyatakan time breakfast or lunch..disebabkan masih awal, kitorang park dulu di masjid sebelum masuk ke dewan. Sampai sana, ramai parent dah sampai menuju ke dewan..kitorang??mamam dulu la..

Selesai ajer alas perut, kitorang pun masuk ke dewan. Lepas pendaftaran, kami perlu ke kaunter makanan untuk sarapan pagi. Ooo, teacher ada sediakan sarapan pagi untuk tetamu..hubby siap tanya, ada untuk lunch tak?? Coz dalam tentative event habis sampai jam 2pm..kikiki..teacher senyum je, tanda tiadalah untuk lunch.. tapi, jangan risau..ada booth jual makanan..

Meya plak perlu berada di bilik persalinan bersama teacher dan kitorang mencari tempat yang senang mata memandang.. sementara menunggu tetamu lain tiba, ternampak ler sowang parent tu bawa bunga konvo..uiks, bagusnya parent nie kasi semangat kat anak dia..siap bawa bunga konvo tuh (masa kitorang masuk memang booth xde lagi)..terdengarlah ada orang bertanya pada parent tuh beli kat mana bunga konvo..rupanya, ada jual di booth dekat pintu masuk dewan..baru buka..hikhik..mr hubby kata, better beli sekarang..nanti habis cam nash konvo hari tuh..

So, kitorang pun pergilah berjalan ke booth..memang ramai parent berebut-rebut membeli untuk dihadiahkan kepada anak tersayang. Nie baru 6years..tetiba hati nie terasa sebak, ish..rasa meya nak ambil sijil degree plak…cepatnya masa berlalu… sib baik air mata kiter tak mengalir tau..wat orang terkejut je, nanti orang ingat kiter dah nak bersalin plak..kikiki..

Banyak juga pilihan bunga konvo di booth nie dan boleh dikategorikan harga yang murah berbanding bunga konvo orang besau..paling murah RM10 dan paling mahal RM30 jer..sambil membelek-belek bunga, kiter pun cadangkan pada hubby untuk ambil doraemon la..sekarang nie, meya asyik ngadap citer doraemon jer kat u tube.. apa yang best sangat cartoon tuh tak taulah.. kiter memang kurang sikit tengok doraemon tuh dulu..

Hampir jam 9 lebih barulah event bermula..dari kelas 4yr hingga la 6yr..dan meya terlibat dalam coral speaking..citer yang dibawa adalah ‘princess solehah’..masa meya practice, kiter selalu tersasul princess sofea..hihihii…Alhamdulillah, meya laksanakan dengan penuh semangat..berbeza ketika umur dia 4 dan 5 tahun..bila ada aktiviti jer, mesti menangis dan mencari kitorang..kali nie, dia betul-betul enjoy dan walaupun ada juga  meya tercari-cari kitorang di mana.

Habis sesi concert, bermulalah sesi konvo..wah, perarakan masuk pelajar cam konvo yang sebenar plak..seronok tengok budak-budak comey nie..mudah-mudahan semua anak-anak yang melangkah masuk nie berjaya dunia dan akhirat.. sijil diserahkan oleh pemilik LC Cyberjaya teacher Zetty..eh, Nampak kurus plak teacher zetty..konvo kali ini dihadiri oleh tetamu terhormat iaitu founder LC..tak berkesempatan bergambar dengan founder coz sibuk nak bergambar dengan meya..hihihi..

Alhamdulillah, selesailah sudah majlis..lepas bergambar, perut da rasa lapar..so, mr hubby cadangkan cari speggeti or pizza..meya kata, dia nak pizza..so, tukar cadangan beli pizza dan kek SR ajer and bawa balik..mama dah tak larat..on the way balik umah, meya da terlelap..huhuhu..kepenatan sudah anak mama ye..well sayang, mama n ayah sentiasa mendoakan yang terbaik untuk kamu.. semoga menjadi anak yang solehah dan berjaya dunia akhirat..







Selepas dinner semalam, dia mengadu kaki sakit..alahai, siannya dia..huhuhu..gara-gara pakai kasut last minute beli di giant..untuk majlis nie, teacher suruh pakai kasut hitam..meya memang xde kasut hitam..kasut pink banyak..disebabkan mama xlarat nak shopping dan mencari kasut berwarna hitam..kitorang sambar ajelah kasut kat giant..tu pun kebetulan terperasan ada kasut kat situ sebab pada asalnya untuk persembahan meya, teacher suruh cari baju blouse berwarna putih..merata kitorang mencari dari serdang, bangi, putrajaya hingga la ke equine xjumpa-jumpa blouse putih…sampai kaki kiter bengkak dan terasa cam nak bersalin daaa…hikhik..lastly, teacher tukar kepada jubah coz pada asalnya majlis di dewan CUCM cyberjaya and tukar tempat di dewan Masjid..

Oklah, time menghabiskan minum pagi plak..rehat jam 10am nie kejap ajer..xboleh lama-lama..kesian orang nak berurusan di ofis nie..gambar event nie, banyak di FB kiter..jika nak tengok, singgah jelah kat FB kiter ye…tatatata…

No comments: