17 September 2015

Happy Birthday MBH

Salam semua,



Hari nie Birthday beloved hubby kiter..setiap hembusan nafas nie, kiter sentiasa mendoakan untukmu, anak-anak dan keluarga kita..this time, tak dapat nak celebrate cam sebelum nie..xsalahkan keadaan kiter, cuma entah mengapa preggy kali nie menyebabkan kiter xseperti biasa..benarlah kata orang dulu-dulu, pembawakan setiap anak yang dikandung memang berbeza..well, bersyukur kerana mempunyai suami seperti kamoo...menjaga kiter and meya, memjaga urusan rumah sorang-sorang..huhhuhu..nasib baik kiter xleh bau orang menumis..kalau x, mau hubby jadi chef gak kan??tapi, hati nie nak sangat makan yang dimasak sendiri di rumah berbanding beli di luar..memang dari kecik kiter kurang suka makanan luar nie..masa ngandungkan meya dulu pun, sekali-skala memang masak kat umah..ajar mr hubby masak paling simple dulu iaitu masak sardin..hikhik..kali ini, gas pun mr hubby off..huhuhu..sekali-skala hubby kiter masak sosej guna airfryer coz xberbau sangat and daging kambing ramly..thank you so much kanda.. Semoga ganjaran yang sebaiknya dari ALLAH untuk kanda.. 

Teringat di saat pertemuan kiter dulu, yang sememangnya unik..pelbagai rintangan kiter tempuhi dan semoga terus berkekalan hingga ke syurga..ameenn...tidak dinafikan di antara kiter kadangkala tidak bersependapat, berbeza minat dan citarasa dan latarbelakang keluarga yang berbeza. tapi kiter tetap mempunyai impian yang sama. bukan senang nak menerima perbezaan untuk mendapatkan persamaan. ianya dapat dikecapi bersama atas dasar cinta, kasih dan sayang..mudah-mudahan ALLAH sentiasa merahmati kita hingga ke jannah, dipanjangkan usia, dilimpahkan rezki, kesihatan yang baik dan segala-galanya..muaaahhh...

Mr hubby beritahu kiter, KL central dah banyak berubah..nanti nak bawa kiter jenjalan kat sana..huhuhu..bestnya...dalam banyak-banyak tempat pertemuan kami dulu adalah di KL Central..percaya x??kiter pun xtau kenapa itu pilihan pertemuan kitorang. maybe senang nak balik rumah masing-masing pas jumpa and tempat tu ramai orang..so, xdelah rasa sunyi kan..dan di situlah mr hubby meluahkan perasaan dia untuk serius dengan kiter. bukan sekadar sebagai kekasih, tapi lebih dari itu..dalam hati kiter, boleh percaya ke ni??yelah, perkenalan kami yang singkat dan diperkenalkan oleh kyan. ye, kami xpernah kenal antara satu sama lain dan pada asalnya kiter tau kyan nak perkenalkan mr hubby pada kawan kami pja coz pja selalu dikecewakan oleh xbf dia masa tuh..n kiter pun tau mr hubby pun masa tuh juga dikecewakan oleh seseorang. so, kiter pun setuju dengan cadangan kyan untuk bantu pja..huhuhu..tapi, lain jadinya..kyan kata, dia ada tunjuk gambar kat mr hubby untuk kenalkan seseorang..rupanya gambar yang kyan bagi mr hubby tengok ada gambar pja and kiter..kyan suruh mr hubby teka yang mana satu..and tak tersangka mr hubby tunjuk kiter..

Kyan takut nak bagitahu kiter coz kiter pernah cakap dengan kyan, kiter dah ada 'putera kayangan' (kisah solat istikharah kiter dulu tuh) dan nak tumpukan pada final year kitorang masa tuh..xmau fikir hal-hal cinta-cintun terutama cam kisah pja..bukan takut/jual mahal..tapi kiter yakin dengan istikharah kiter..putera kayangan tuh akan muncul.. tapi, kiter pun xtau kenapa kiter cam ringan untuk menerima kehadiran mr hubby..walhal, sebelum nie kiter menolak insan-insan yang nak berkawan lebih rapat dengan kiter..memang kiter pelik sangat-sangat.. 

Pernah agak terlewat nak  balik rumah coz hampir jam 10 malam, mr hubby nak hantar kiter balik rumah..tapi kena ambil kereta dulu di rumahnya..kiter xmau..yelah, dah malam nak gi rumah orang and rumah ayah n mama plak tuh..apa kata orang tua nantikan..walaupun memang kiter nie penakut sebab bagi kiter 10malam tu da lewat, tapi kiter kuatkan diri juga xmau balik dengan mr hubby masa tuh..bergaduh di KL Central sampai orang yang sekeliling kami menjeling-jeling..kikiki..takdelah gaduh tumbuk menumbuk atau berperang mulut sampai 1 KL Central boleh dengar..tapi, memang kiter tolak..mr hubby masa tuh xde cara lain dengan tarik lengan kiter ikut balik ke rumah dia ambil kereta..mr hubby dengan nada tegas masa tuh bagi ceramah khas kat kiter 'sebab dah lewat..kalau yana tuh lelaki, abang tak kisah..nie perempuan..abang risau jika perkara tak diingini berlaku. apa abang nak jawab dengan family yana and kyan'..huhuhu, tu yang kiter terdiam sekejap..tapi akhirnya kiter ikut jugaklah tapi dengan syarat..kiter tunggu je kat luar..tak mau ke rumah coz xmanis plak malam-malam ke rumah orang..pada mulanya mr hubby xsetuju. dia kata, 'don worry ayah n mama ok..diorang faham'..memang kiter xmau juga coz ma n abah xpernah ajar kiter camtu..so, mr hubby masa tu pun mengalah ngan kiter..yang xbestnya, sepanjang dia hantar kiter balik rumah dengarlah bebelan lanjut..huhuhu..so, tu jelah lambat balik umah... 

Dan tempat kiter paling xkan lupakan adalah di tepi pantai..terutama di morib..ye, memang kiter suka berada di pantai..segala masalah hilang..so, jika ada selisih faham dengan family, dengan hubby masa tuh, kyan, kawan-kawan atau hal ofis..hubby akan terus bawa ke pantai..thank you sangat2x..nak marah, nak nangis semua boleh hilang..dulu, kitorang nie jarang sangat berjumpa walaupun kami nie kira duk dekat jela..jika jumpa pun, hanya g makan/minum..kekadang kitorang bincang juga, camne erk kalau sesetengah tu hari-hari jumpa..dowang buat apa erk??borak tentang apa erk??kelakar plak kan kanda?? hinggalah tetiba je hubby cakap nak kenalkan kiter dengan family dia..mr hubby kata, dia xnak perhubungan tanpa ikatan sah lama-lama (dalam hati kiter, bukan kiter baru kenal ke kanda..hikhik) em, punyala kecut perut bila hubby cakap camtu..hikhik..memang kiter nie penakut..macam-macamlah hubby yakinkan kiter..dari awal dulu dah mr hubby nak kenalkan kiter dengan parent dia..tapi, kiter je xmau sebab bagi kiter if betul2 dah nak melangkah alam rumahtangga barulah jumpa..so, kiter pun minta pendapat ma n abah..ma n abah cakap 'pergilah jumpa jika korang betul-betul serius nak hidup bersama'..apabila ma n abah cakap camtu..barulah ada kekuatan untuk melangkah..so far, alhamdulillah..dowang memang baik..menerima kiter seadanya..

Walaupun dugaan yang  berat kiter lalui beberapa hari sebelum majlis bertunang..mr hubby xpernah terus mengalah dengan dugaan tersebut..sentiasa memberi kekuatan dan keyakinan pada kiter walaupun di saat itu kiter memang xsanggup nak terus melaluinya..dan Alhamdulillah, memang jodoh kiter..akhirnya diijabqabulkan...dugaan rumahtangga memang lumrah setiap pasangan..kami pun mengalaminya..tiada masalah yang teruk, cuma untuk mencapai persefahaman..ma kiter pernah bgtau kiter dulu..'jangan sangka kiter benar-benar mengenali pasangan kita. bila dah duduk sebumbung, banyak benda baharu yang akan kiter kenali dan tempuhi.bukan sahaja mengenali diri dia, tapi keluarga dia juga'. betul ma, kiter akuinya..walaubagaimana pun, bersyukur kerana kami bersama-sama mencapai kesefahaman..

Semoga ikatan cinta, kasih sayang di antara kiter terus mekar hingga ke syurga..dugaan/pengalaman itu sebenarnya menguji kiter untuk terus matang dalam menempuhi kehidupan ini dengan kehadiran generasi/khalifah ALLAH ini menyerikan lagi perjalanan kiter..luv u so much kanda, happy birthday!! and thank you for everything..

No comments: