15 January 2014

Ice Cream Strawbery

Ice Cream Strawbery

14 oz. boleh Susu pekat manis
1 ½ cawan krim berat - sejuk
1 ½ sdM. Vanilla pes kacang atau ekstrak vanila tulen
1/8 sudu kecil. garam
1 1/2 -2 cawan strawberi - dibasuh dan batang dikeluarkan
Pewarna makanan merah (jika mahu)

1. Chop beberapa strawberi untuk mengukur kira-kira 1 /3 cawan , jika anda mahu beberapa keping strawberi dalam ais krim anda . Ketepikan.
2. Letakkan mangkuk dan pemukul lampiran pengadun pendirian atau pengadun tangan ke dalam peti sejuk.
3. Mengukur krim berat dan tempat di dalam peti sejuk
4. Ke dalam pemproses makanan atau pengisar , letakkan kira-kira 1 1/4 cawan strawberi. Kacau sehingga strawberi adalah puri . Strawberi puri harus sama dengan 3/4 cawan. Tambah lagi jika perlu. Jimat tambahan untuk smoothie !
5. Untuk strawberi puri , tambah susu pekat manis , garam dan vanila pes kacang atau ekstrak . Proses sehingga teliti digabungkan. Masukkan beberapa titis pewarna makanan merah jika dikehendaki. Tuangkan campuran ke dalam mangkuk besar . Masukkan strawberi dicincang. Ketepikan.
6. Keluarkan mangkuk dan pukul dari peti sejuk dan krim dari peti sejuk . Tuangkan krim ke dalam mangkuk sejuk. Hidupkan mixer pada sederhana tinggi dan pukul sehingga puncak firma terbentuk.
7. Mengikis krim yang dipukul ke dalam puri strawberi dan kali ganda dalam sehingga digabungkan. Jangan kacau.

8. Tuangkan strawberi ais krim campuran ke dalam bekas selamat beku. Cover dan tempat di dalam peti sejuk untuk kira-kira 6-8 jam sehingga firma atau semalaman . Ceduk keluar beberapa berkrim buatan sendiri strawberi ais krim anda dan ENJOY !

No comments: